Spis treści

Teraz bajty. Informatyka dla szkół ponadpodstawowych. Zakres rozszerzony. Materiał edukacyjny.

Materiał edukacyjny jest zaplanowany na 180 godzin lekcyjnych. Składa się z trzech części – po 60 godzin lekcyjnych każda (rozdzielonych dodatkowo na dwa bloki po 30 godzin). Dzięki temu materiał można dostosować do dowolnego planu nauczania informatyki w zakresie rozszerzonym realizowanego w danej szkole.

Tematy w każdej części umieszczone są w czterech modułach: 

Moduł A. Wokół komputera i sieci komputerowych

Moduł B. Wokół dokumentów komputerowych

Moduł C. Wokół algorytmiki i programowania

Moduł D. Wokół Internetu i projektów

Część I
Część II
Część III

Moduł A

Moduł A

Moduł A

Zaplanowane na 30 godzin lekcyjnych

Moduł B

Moduł B

Moduł B

Moduł C

Moduł C

Moduł C

Zaplanowane na 30 godzin lekcyjnych

Temat C6. Znajdowanie w ciągu podciągów o różnorodnych własnościach – realizacja w językach C++ i Python

Temat C7. Algorytmy badające własności geometryczne – realizacja w językach C++ i Python

Temat C8. Programowanie obiektowe w językach C++ i Python

Temat C9. Wprowadzenie do programowania w języku Java

Temat C10. Stosowanie instrukcji warunkowej i iteracyjnych w języku Java

Temat C11. Stosowanie metod w języku Java

Temat C12. Stosowanie tablic w języku Java

Temat C5. Rekurencyjna realizacja algorytmu Euklidesa i algorytmu szybkiego potęgowania liczb

Temat C6. Zastosowanie rekurencji do generowania ciągów liczb

Temat C7. Zastosowanie rekurencji do sortowania liczb i przeszukiwania binarnego

Temat C8. Rekurencyjne tworzenie fraktali

Temat C9. Zastosowanie podejścia zachłannego

Temat C10. Dynamiczne struktury danych w językach C++ i Python

Temat C11. Zastosowanie programowania dynamicznego

Temat C12. Wybrane metody algorytmiczne

Temat C13. Grafy i ich zastosowanie

Moduł D

Moduł D

Moduł D

Temat D1. Budowanie interaktywnej witryny

Temat D2. Zadania projektowe

Temat D1. Witryny internetowe oparte na bazach danych

Temat D2. Zadania projektowe

Część II

Moduł A

Moduł B

Moduł C

Temat C6. Znajdowanie w ciągu podciągów o różnorodnych własnościach – realizacja w językach C++ i Python

Temat C7. Algorytmy badające własności geometryczne – realizacja w językach C++ i Python

Temat C8. Programowanie obiektowe w językach C++ i Python

Temat C9. Wprowadzenie do programowania w języku Java

Temat C10. Stosowanie instrukcji warunkowej i iteracyjnych w języku Java

Temat C11. Stosowanie metod w języku Java

Temat C12. Stosowanie tablic w języku Java

Moduł D

Temat D1. Budowanie interaktywnej witryny

Temat D2. Zadania projektowe

Część III

Moduł A

Moduł B

Moduł C

Temat C1. Wybrane złożone struktury danych w językach C++ i Python

Temat C2. Programowanie działań na liczbach w systemach innych niż dziesiętny

Temat C3. Właściwości arytmetyki komputerowej

Temat C4. Wybrane algorytmy numeryczne

Temat C5. Rekurencyjna realizacja algorytmu Euklidesa i algorytmu szybkiego potęgowania liczb

Temat C6. Zastosowanie rekurencji do generowania ciągów liczb

Temat C7. Zastosowanie rekurencji do sortowania liczb i przeszukiwania binarnego

Temat C8. Rekurencyjne tworzenie fraktali

Temat C9. Zastosowanie podejścia zachłannego

Temat C10. Dynamiczne struktury danych w językach C++ i Python

Temat C11. Zastosowanie programowania dynamicznego

Temat C12. Wybrane metody algorytmiczne

Temat C13. Grafy i ich zastosowanie

Moduł D

Temat D1. Witryny internetowe oparte na bazach danych

Temat D2. Zadania projektowe